Κυριακή 27 Φεβρουαρίου 2011

Τηλεοράσεις Plasma εναντίον LCD

Αυτό είναι το δεύτερο άρθρο που αφιερώνουμε στον πόλεμο των δυο τεχνολογιών, καθώς οι εξελίξεις είναι τέτοιες που διαρκώς μεταβάλλουν τις ισορροπίες- δεδομένου μάλιστα του εντυπωσιακά υψηλού ενδιαφέροντος του καταναλωτικού κοινού για τις επίπεδες τηλεοράσεις.
Σύμφωνα πάντως με έρευνες αγοράς, ορισμένες εκπορευόμενες από τους ίδιους τους κατασκευαστές, το ευρύ καταναλωτικό κοινό αγνοεί τις διαφορές ανάμεσα στις δυο τεχνολογίες.Αυτό που κυριαρχεί στις (διαφημιστικές ως επί το πλείστον) επίσημες ανακοινώσεις μέσα στο 2007 είναι πως από τη μία οι τηλεοράσεις LCD έχουν την ίδια πλέον ποιότητα εικόνας με τις plasma, ενώ στην αντίπερα όχθη επικρατεί το επιχείρημα πως οι plasma υλοποιήσεις είναι ανώτερες σε αυτόν τον τομέα.

Επειδή είναι σχετικά γνωστά τα πλεονεκτήματα των LCD τηλεοράσεων σε ζητήματα πρακτικότητας (βάρος, κατανάλωση ρεύματος κτλ), θα επικεντρώσουμε περισσότερο στο θέμα της ποιότητας της εικόνας.

Το κύριο παράπονο σχετικά με τις LCD οθόνες είναι πως σε περιπτώσεις εναλλαγής εικόνων με ταχύτητα παρατηρείται μια θολούρα- συγκριτικά πάντα με το αντίπαλο δέος. Οι κατασκευαστές προσπαθούν να διορθώσουν αυτό το πρόβλημα διπλασιάζοντας το ρυθμό ανανέωσης της οθόνης (από 60Hz σε 120Hz).

Για παράδειγμα, η Toshiba ανέπτυξε την τεχνολογία ClearFrame, που διπλασιάζει την ταχύτητα εναλλαγής των καρέ από τα 60 στα 120 ανά δευτερόλεπτο, με την δημιουργία ενός ενδιάμεσου καρέ ανάμεσα στο τρέχον και το επόμενο. Υποστηρίζεται πως η εικόνα παραμένει ποιοτική, και η θολούρα μειώνεται.

Μερικές από τις ανταγωνιστικές τεχνολογίες εισάγουν ένα μαύρο καρέ ανάμεσα στο τρέχον και το επόμενο, κάτι όμως που ενδέχεται να μειώσει την φωτεινότητα- πάντα κατά την Toshiba.

Από την άλλη, οι κατασκευαστές που επικεντρώνουν στην παραγωγή plasma τηλεοράσεων δεν συμφωνούν με το επιχείρημα πως οι LCD τηλεοράσεις έφτασαν ή ξεπέρασαν την ποιότητα εικόνας των προϊόντων τους.

Αυτό το οποίο χρειάζεται να βελτιώσουν από την πλευρά τους είναι η απόδοση των τηλεοράσεων plasma σε χώρους με έντονο φωτισμό. Η Pioneer, για παράδειγμα, διαφημίζει ουσιαστικά το γεγονός πως άλλαξε ριζικά την τεχνολογία των τηλεοράσεων της, έτσι ώστε να εξαλείψει όλα τα μειονεκτήματα που είχαν διαπιστωθεί.

Αντίστοιχα, η Panasonic επιχειρεί να ανατρέψει κάποια επιχειρήματα κατά των plasma τηλεοράσεων, χαρακτηρίζοντας τα αβάσιμα. Για παράδειγμα, το φαινόμενο «burn-in» έχει επιλυθεί ήδη από την δεύτερη γενιά plasma τηλεοράσεων, η διάρκεια ζωής της οθόνης ξεπερνά τις 60000 ώρες προτού μειωθεί κατά το ήμιση η φωτεινότητα, ενώ οι καταναλωτές δεν παραπονιούνται για αντανακλάσεις.

Να σημειωθεί πως οι παραπάνω ισχυρισμοί ανήκουν σε εκπροσώπους της εταιρίας, οι οποίοι εκφράζουν την πεποίθηση πως στο πεδίο των μεγάλων οθόνων η τεχνολογία plasma προσφέρει πιο έντονη και ζωντανή εμπειρία. Εν τούτοις, η Panasonic θα συνεχίσει να προσφέρει LCD τηλεοράσεις σε μεγέθη έως και 40 ιντσών.

Σε κάθε περίπτωση, είναι σχεδόν αδύνατο για τον αντικειμενικό παρατηρητή να πάρει θέση σε αυτή την διαμάχη. Άλλωστε, είναι τόσο εύκολο για τον καταναλωτή να δει με τα ίδια του τα μάτια τα πλεονεκτήματα κάθε υλοποίησης και συγκεκριμένης συσκευής, που ίσως περιττεύουν οι ενδελεχείς αναλύσεις…

ΑΠΟ-syskeves.gr

ΝΟΩΝ technology

ΝΟΩΝ technology
Χαρά μας να σας εξυπηρετήσουμε.

Οικονομική Εναλλακτική Θέρμανση

ΘΑ ΘΕΛΑΜΕ ΝΑ ΣΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΟΥΜΕ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΙΣ ΚΑΛΥΤΕΡΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΟΤΙ, ΤΑ ΥΛΙΚΑ ΠΟΥ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΕΠΙΣΚΕΥΗ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΜΑΣ ΚΑΙ ΑΦΟΥ ΕΧΟΥΝ ΕΝΗΜΕΡΩΘΕΙ ΟΙ ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ ΤΟΥΣ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΦΙΚΤΗ Η ΕΠΙΣΚΕΥΗ ΤΟΥΣ. ΤΑ ΚΡΑΤΑΜΕ ΤΟ ΠΟΛΥ 6 ΜΗΝΕΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΤΑ ΠΗΓΑΙΝΟΥΜΕ ΓΙΑ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ.ΤΟ ΙΔΙΟ ΙΣΧΥΕΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΥΛΙΚΑ ΠΟΥ ΟΙ ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ ΤΟΥΣ ΔΗΛΩΝΟΥΝ ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ.