Τρίτη, 8 Μαρτίου 2011

ΕΕ: Παρατυπίες στο 55% των ιστοσελίδων πώλησης ηλεκτρονικών αγαθών

Περίπου μία στις δύο ιστοσελίδες πώλησης καταναλωτικών ηλεκτρονικών αγαθών στην ΕΕ, περιλαμβάνουν παραπλανητικές πληροφορίες σχετικά με τα δικαιώματα του καταναλωτή, το συνολικό κόστος του προϊόντος, ή ελλιπή στοιχεία επικοινωνίας με τον έμπορο, σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε 26 κράτη μέλη της ΕΕ, τη Νορβηγία και την Ισλανδία
Αντικείμενο της έρευνας ήταν η παραπλανητική διαφήμιση και οι αθέμιτες πρακτικές σε ιστοσελίδες πώλησης καταναλωτικών ηλεκτρονικών αγαθών.
Η έρευνα κάλυψε 369 ιστοσελίδες, οι οποίες πωλούν έξι από τα πιο δημοφιλή ηλεκτρονικά προϊόντα, όπως ψηφιακές φωτογραφικές μηχανές, κινητά τηλέφωνα, προσωπικές συσκευές αναπαραγωγής μουσικής, συσκευές DVD, εξοπλισμός ηλεκτρονικών υπολογιστών και κονσόλες ηλεκτρονικών παιγνιδιών.
Παράλληλα, στην έρευνα συμπεριλήφθηκαν 200 από τις μεγαλύτερες ιστοσελίδες πώλησης ηλεκτρονικού εξοπλισμού και περισσότερες από 100 ιστοσελίδες, οι οποίες έγιναν στόχος ελέγχου με βάση καταγγελίες καταναλωτών.
Από τους ελέγχους, οι οποίοι διενεργήθηκαν το Μάιο, προέκυψε ότι 55% των 369 ιστοσελίδων παρουσίασαν παρατυπίες με παραπλανητικές πληροφορίες για τα δικαιώματα του καταναλωτή, το συνολικό κόστος του προϊόντος, ή ελλιπή στοιχεία επικοινωνίας με τον έμπορο. Στην Ελλάδα, έξι στις δέκα ιστοσελίδες, οι οποίες ελέγχθηκαν, παρουσίασαν παρατυπίες.
Σημειώνεται ότι η αξία των λιανικών πωλήσεων καταναλωτικών ηλεκτρονικών αγαθών, μέσω διαδικτύου, στην Ευρώπη ανέρχεται σε περίπου 6,8 δισ. ευρώ (με βάση τα στοιχεία του 2007), ενώ περίπου ένας στους τέσσερις καταναλωτές στην ΕΕ, που προχώρησαν σε μια αγορά μέσω διαδικτύου απέκτησε ένα ηλεκτρονικό προϊόν. Πάνω από το ένα τρίτο των καταγγελιών για πωλήσεις μέσω διαδικτύου που απασχόλησαν το Δίκτυο Ευρωπαϊκών Κέντρων Καταναλωτών 2007, αφορούσαν την αγορά ηλεκτρονικού εξοπλισμού.
Η έρευνα επικεντρώθηκε σε τρεις βασικούς τομείς:
- Τα στοιχεία επικοινωνίας με τον έμπορο: Σύμφωνα με τη νομοθεσία της ΕΕ, πρέπει να υπάρχουν πλήρη στοιχεία σχετικά με το όνομα, τη γεωγραφική διεύθυνση και την ηλεκτρονική διεύθυνση του εμπόρου.
- Σαφείς πληροφορίες σχετικά με την προσφορά (συνολική τιμή και σαφής περιγραφή του προϊόντος): Σύμφωνα με τη νομοθεσία της ΕΕ για την προστασία των καταναλωτών, οι έμποροι μέσω διαδικτύου πρέπει να παρέχουν σαφείς πληροφορίες σχετικά με τα χαρακτηριστικά του προϊόντος, καθώς και το συνολικό κόστος (συμπεριλαμβανομένων των φόρων), όλα τα επιπλέον έξοδα αποστολής και τους διακανονισμούς πληρωμής. Η τελική τιμή πληρωμής πρέπει να είναι η ίδια με αυτή, που δηλώθηκε στις πληροφορίες, που δόθηκαν πριν από την αγορά.
- Σαφείς πληροφορίες σχετικά με τα δικαιώματα του καταναλωτή: Σύμφωνα με τη νομοθεσία της ΕΕ, στους καταναλωτές πρέπει να παρέχονται πληροφορίες σχετικά με το κατοχυρωμένο στην ΕΕ «δικαίωμά τους επιστροφής», δηλαδή ένα εμπόρευμα που αγόρασαν εξ αποστάσεως μπορεί να επιστραφεί εντός τουλάχιστον 7 ημερών, χωρίς να εξηγούν το λόγο. Η έρευνα έλεγξε επίσης την ακρίβεια συμπληρωματικών πληροφοριών, που παρέχονται σχετικά με τα δικαιώματα του καταναλωτή, π.χ. εγγυήσεις, επιστροφές.


ΑΠΟ-syskeves.gr ΜΕ ΠΗΓΗ Ναυτεμπορική-ΑΠΕ 

ΝΟΩΝ technology

ΝΟΩΝ technology
Χαρά μας να σας εξυπηρετήσουμε.

Οικονομική Εναλλακτική Θέρμανση

ΘΑ ΘΕΛΑΜΕ ΝΑ ΣΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΟΥΜΕ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΙΣ ΚΑΛΥΤΕΡΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΟΤΙ, ΤΑ ΥΛΙΚΑ ΠΟΥ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΕΠΙΣΚΕΥΗ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΜΑΣ ΚΑΙ ΑΦΟΥ ΕΧΟΥΝ ΕΝΗΜΕΡΩΘΕΙ ΟΙ ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ ΤΟΥΣ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΦΙΚΤΗ Η ΕΠΙΣΚΕΥΗ ΤΟΥΣ. ΤΑ ΚΡΑΤΑΜΕ ΤΟ ΠΟΛΥ 6 ΜΗΝΕΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΤΑ ΠΗΓΑΙΝΟΥΜΕ ΓΙΑ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ.ΤΟ ΙΔΙΟ ΙΣΧΥΕΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΥΛΙΚΑ ΠΟΥ ΟΙ ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ ΤΟΥΣ ΔΗΛΩΝΟΥΝ ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ.