Τετάρτη, 16 Οκτωβρίου 2013

ΔΕΗ. Πως μπορώ να ελέγξω ότι οι ενδείξεις που ελήφθησαν κατά την καταμέτρηση από τη ΔΕΔΔΗΕ ΑΕ είναι σωστές;

Ηλεκτρολογικές Εγκαταστάσης
Εγκατάσταση συστήματος κλιματισμού

Πως μπορώ να ελέγξω ότι οι ενδείξεις που ελήφθησαν κατά την καταμέτρηση από τη ΔΕΔΔΗΕ ΑΕ είναι σωστές; 

Ο μετρητής ενέργειας, ο οποίος αποτελεί συσκευή υψηλής ακρίβειας, βρίσκεται στο ακίνητο του καταναλωτή και η ένδειξή του μπορεί να αναγνωστεί οποτεδήποτε από αυτόν.

Οι ημερομηνίες λήψης ένδειξης κάθε μετρητή είναι συγκεκριμένες και γνωστοποιούνται από τη ΔΕΔΔΗΕ ΑΕ στον εκάστοτε Προμηθευτή ηλεκτρικής ενέργειας προκειμένου να τον ενημερώσει.
Παρέχεται έτσι η δυνατότητα σε κάθε καταναλωτή να λάβει μόνος του την ένδειξη που αναγράφεται στον μετρητή του τη συγκεκριμένη ημερομηνία και να τη συγκρίνει – επαληθεύσει με την ένδειξη που καταμετρήθηκε από τη ΔΕΔΔΗΕ ΑΕ.


Με ποιο τρόπο γίνεται η εκτίμηση των καταναλώσεων;



Η εκτίμηση γίνεται αυτόματα από το μηχανογραφικό σύστημα εξυπηρέτησης καταναλωτών. Δεν είναι αυθαίρετη αλλά βασίζεται σε συγκεκριμένο αλγόριθμο που περιλαμβάνει τα ιστορικά στοιχεία των καταναλώσεων, όπως είναι οι καταναλώσεις της αντίστοιχης χρονικής περιόδου του προηγούμενου έτους. Κατά συνέπεια, η εκτιμηθείσα κατανάλωση δε διαφέρει σημαντικά από την πραγματική κατανάλωση του διμήνου, εκτός και εάν το τελευταίο χρονικό διάστημα διαφοροποιήθηκαν οι καταναλωτικές συνήθειες του καταναλωτή.



Ποιο σύστημα λήψης ενδείξεων (καταμέτρησης) εφαρμόζει η ΔΕΔΔΗΕ ΑΕ;

Η ΔΕΔΔΗΕ ΑΕ εφαρμόζει κατά κανόνα τετραμηνιαία καταμέτρηση στους καταναλωτές μικρής ισχύος Χαμηλής Τάσης και μηνιαία καταμέτρηση στους καταναλωτές Μέσης και Χαμηλής Τάσης με ισχύ μεγαλύτερη των 35 kVA. Συνολικά, η ΔΕΔΔΗΕ ΑΕ λαμβάνει κάθε έτος 24 εκ. ενδείξεις των μετρητών των 7,2 εκ. περίπου καταναλωτών, που υπάγονται στη Χαμηλή και Μέση Τάση.
Στους συνήθεις καταναλωτές Χαμηλής Τάσης (οικίες, καταστήματα, κλπ), οι καταμετρητές του ΔΕΔΔΗΕ καταγράφουν απλώς την ένδειξη που βλέπουν στον μετρητή, και η συνολική κατανάλωση του τετραμήνου προκύπτει αυτόματα από το μηχανογραφικό σύστημα εξυπηρέτησης καταναλωτών ως διαφορά της ένδειξης αυτής από την ένδειξη που είχε καταγραφεί πριν 4 μήνες.


Πόσο συχνά λαμβάνουν ενδείξεις (καταμετρούν) άλλες ευρωπαϊκές ηλεκτρικές εταιρείες;

Η συχνότητα καταμέτρησης των ηλεκτρικών εταιρειών στην Ευρώπη ποικίλει. Σαν παράδειγμα, αναφέρουμε ότι η γαλλική εταιρεία EDF καταμετρά κάθε 6 μήνες, η βελγική SPE,  η νορβηγική Hafslund  και η σουηδική EON καταμετρούν κάθε 12 μήνες, η σκωτική Scotish Power κάθε 24 μήνες και η ολλανδική NUON κάθε 36 μήνες. Ωστόσο, καταναλώσεις υπολογίζουν κατ’ εκτίμηση («έναντι»), συνήθως κάθε μήνα, και η εκκαθάριση γίνεται όταν πραγματοποιηθεί η καταμέτρηση.

Υπάρχει περίπτωση η ένδειξη που λήφθηκε από τη ΔΕΔΔΗΕ ΑΕ να είναι λανθασμένη;

Κάθε μέτρηση που λαμβάνεται, καταχωρείται στο μηχανογραφικό σύστημα εξυπηρέτησης καταναλωτών της ΔΕΔΔΗΕ ΑΕ και ελέγχεται από αυτό. Στην περίπτωση που αυτή δε συνάδει με τις καταναλωτικές συνήθειες του συγκεκριμένου καταναλωτή τότε το σύστημα απορρίπτει τη μέτρηση και απαιτεί την επιβεβαίωσή της.
Παρά το γεγονός όμως ότι η Εταιρεία έχει σε ισχύ μηχανισμούς ελέγχου των μετρήσεων που λαμβάνει, δεν είναι δυνατόν να εκμηδενισθεί η πιθανότητα καταχώρησης λανθασμένης ένδειξης. Το ποσοστό των λανθασμένων μετρήσεων είναι πολύ μικρό και είναι ανθρωπίνως αδύνατο να μηδενισθεί, δεδομένων των προβλημάτων που αντικειμενικά υπάρχουν στην καταμέτρηση: Λήψη εκατοντάδων ενδείξεων (πενταψήφιοι ή εξαψήφιοι αριθμοί), που αντιστοιχούνται σε «αριθμούς παροχών» (οκταψήφιοι αριθμοί), κάθε μέρα από κάθε καταμετρητή, σε δύσκολες συνθήκες εξωτερικών χώρων ή ακόμα δυσκολότερες συνθήκες εσωτερικών χώρων (μετρητές σε υπόγεια πολυκατοικιών χωρίς φως κλπ). Και στις πιο εξελιγμένες μορφές τηλεμέτρησης (που δοκιμάζονται τώρα πιλοτικά) υπάρχουν πάντοτε κάποιες μικρές πιθανότητες λάθους.
Ακόμα όμως και στις σπάνιες αυτές περιπτώσεις, δεν βλάπτονται τελικά οι καταναλωτές μας, όπως εξηγούμε αμέσως πιο κάτω.

Πώς αντιμετωπίζονται από τη ΔΕΔΔΗΕ ΑΕ οι περιπτώσεις σφαλμάτων καταμέτρησης;

Οι περιπτώσεις αυτές αντιμετωπίζονται άμεσα από την Εταιρεία. Συγκεκριμένα:
α) Εάν μετά από αμφισβήτηση του Προμηθευτή ή του καταναλωτή διαπιστωθεί ότι η μέτρηση ήταν λανθασμένη, τότε αυτή διορθώνεται αμέσως.
β) Αλλά και στην περίπτωση που δεν υπάρξει αμφισβήτηση, στην αμέσως επόμενη καταμέτρηση θα καταγραφεί η σωστή ένδειξη, οπότε η διόρθωση θα γίνει αυτόματα από το μηχανογραφικό σύστημα.

ΠΗΓΗ:deddie.gr


ΝΟΩΝ technology

ΝΟΩΝ technology
Χαρά μας να σας εξυπηρετήσουμε.

Οικονομική Εναλλακτική Θέρμανση

ΘΑ ΘΕΛΑΜΕ ΝΑ ΣΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΟΥΜΕ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΙΣ ΚΑΛΥΤΕΡΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΟΤΙ, ΤΑ ΥΛΙΚΑ ΠΟΥ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΕΠΙΣΚΕΥΗ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΜΑΣ ΚΑΙ ΑΦΟΥ ΕΧΟΥΝ ΕΝΗΜΕΡΩΘΕΙ ΟΙ ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ ΤΟΥΣ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΦΙΚΤΗ Η ΕΠΙΣΚΕΥΗ ΤΟΥΣ. ΤΑ ΚΡΑΤΑΜΕ ΤΟ ΠΟΛΥ 6 ΜΗΝΕΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΤΑ ΠΗΓΑΙΝΟΥΜΕ ΓΙΑ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ.ΤΟ ΙΔΙΟ ΙΣΧΥΕΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΥΛΙΚΑ ΠΟΥ ΟΙ ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ ΤΟΥΣ ΔΗΛΩΝΟΥΝ ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ.