Σε καιρό κρίσης είναι αλήθεια ότι γινόμαστε πιο ευρηματικοί, ψάχνοντας –και βρίσκοντας- λύσεις για να βγούμε από το αδιέξοδο. Προσοχή όμως! Δεν πρέπει να υπερενθουσιαζόμαστε, γιατίμια καλή ιδέα δεν σημαίνει πάντα και... «καλές business».
Στους χαλεπούς καιρούς που ζούμε, είναι πολύ εύκολο για οποιονδήποτε από εμάς να "αγκιστρωθεί" σε μιαν ιδέα που τού φαίνεται συγκλονιστική και ικανή να τον βγάλει από το οικονομικό αδιέξοδο, μόνο και μόνο για να αναλώσει στο τέλος όλη του την ενέργεια και ό,τι έχει απομείνει στον τραπεζικό του λογαριασμό... σε μια παταγώδη αποτυχία.
Εκτός από την αρχική ιδέα, λοιπόν, που όντως μπορεί να είναι πρωτοποριακή και πανέξυπνη,
χρειάζεται να διασφαλίσετε μια σειρά από άλλες προϋποθέσεις που θα μειώσουν (γιατί είναι αδύνατον να εξαλείψουν τελείως) το ενδεχόμενο να πάει κάτι στραβά και η ιδέα σας να μετατραπεί σε φιάσκο. Αν απαντήσετε ειλικρινά στις παρακάτω ερωτήσεις και δείτε ότι το φως παραμένει «πράσινο», προχωρήστε άφοβα!
χρειάζεται να διασφαλίσετε μια σειρά από άλλες προϋποθέσεις που θα μειώσουν (γιατί είναι αδύνατον να εξαλείψουν τελείως) το ενδεχόμενο να πάει κάτι στραβά και η ιδέα σας να μετατραπεί σε φιάσκο. Αν απαντήσετε ειλικρινά στις παρακάτω ερωτήσεις και δείτε ότι το φως παραμένει «πράσινο», προχωρήστε άφοβα!
Γιατί δεν το έχει κάνει κανείς άλλος τόσο καιρό;
Αν δεν μπορείτε να βρείτε απολύτως κανένα για τον οποίον κανείς άλλο δεν προχώρησε με ένα παρόμοιο project σαν κι αυτό που σκεφτήκατε, τότε συμβαίνει ένα από τα δύο: Είτε η ιδέα σας είναι πραγματικά μοναδική κι απίθανη. Είτε είστε κομματάκι χαζούλης και δεν βλέπετε το προφανές -την σκέφτηκαν κι άλλοι, αλλά κατάλαβαν όλα τα εμπόδια που θα την οδηγούσαν στην αποτυχία. Αν πάλι έχετε την απάντηση στο ερώτημα, αλλά έχετε ήδη σκεφτεί και την λύση για την αντιμετωπίσετε (π.χ. «Δεν το έκαναν ως τώρα γιατί δεν υπήρχε η τάδε τεχνολογία, αλλά ο ξάδελφός μου που δουλεύει στη NASA μού είπε ότι του χρόνου θα βγεί το δείνα φοβερό εργαλείο...»), τότε βρίσκεστε σε καλό δρόμο.
Ποιος θα αγοράσει το προϊόν σας;
Προσοχή: Το «εγώ» και το «οι κολλητοί μου» δεν αποτελεί απάντηση. Χρειάζεται μιαπραγματική έρευνα αγοράς. Κι όχι να επινοήσετε ένα φανταστικό κοινό στο οποίο ταιριάζει γάντι το προϊόν που σκεφτήκατε να φτιάξετε ή η υπηρεσία που θέλετε να πουλήσετε.
Πόσο μεγάλο είναι το κοινό σας;
Ας πούμε, λοιπόν, ότι δώσατε μια απάντηση στο προηγούμενο ερώτημα που να ορίζει ένα συγκεκριμένο κοινό. Μετρήστε πόσοι αποτελούν το κοινό αυτό και υπολογίστε αν είναι αρκετοί για να κάνουν την ιδέα σας επιτυχημένη. Υπάρχουν επιχειρήσεις που χρειάζονται χιλιάδες πελατών την ημέρα για να τα πάνε καλά (ας πούμε ένα online στοιχηματζίδικο) και υπάρχουν άλλες που χρειάζονται 2-3 το χρόνο (για παράδειγμα μια εταιρεία που κατασκευάζει super cars). Η δική σας επιχείρηση πόσους πελάτες χρειάζεται; Το κοινό που ορίσατε ως πελατεία σας φθάνει;
Πόσο θα κοστίζει το προϊόν σας; Μπορούν να το αγοράσουν;
Ας πούμε ότι είναι όντως τόσο μεγάλο το κοινό που ορίσατε ως πελατεία σας που ικανοποιεί τις ανάγκες της επιχείρησής σας. Μην ξεχνάτε όμως ότι όλοι αυτοί κάνουν προς το παρόν την δουλειά τους χωρίς εσάς. Και ότι εσείς θα τους ζητήσετε να ξοδέψουν κάτι παραπάνω για να αγοράσουν την ιδέα σας. Ποιο ποσό πιστεύετε ότι είναι διατεθειμένοι να χαλάσουν για κάτι νέο; Αυτό το ποσό είναι αρκετό για τους στόχους σας; Κάντε τον πολλαπλασιασμό: Τόσοι πελάτες επί τόσα ευρώ. Αυτός είναι ο τζίρος σας. Σάς ικανοποιεί;
Πόσο θα σας κοστίσει;
Ο τζίρος που υπολογίζετε μπορεί να είναι παραπάνω από ικανοποιητικός. Ωστόσο για να φθάσετε ως εκεί θα πρέπει πρώτα να μετατρέψετε την ιδέα σας στο προϊόν ή την υπηρεσία που θα πουλήσετε. Για ένα μικρό -αν είστε τυχερός και οργανωτικός- ή μεγαλύτερο χρονικό διάστημα θα έχετε μόνο έξοδα. Ποια είναι αυτά; Προσπαθήστε να τα ορίσετε με όσο μεγαλύτερη ακρίβεια γίνεται. Πόσο καιρό θα αντέξετε να επενδύετε χωρίς να έχετε καθόλου έσοδα; Βγαίνετε; Αν ναι, και αν έχετε απαντήσει ειλικρινώς σε όλες τις παραπάνω ερωτήσεις και οι απαντήσεις σάς λένε όλες "προχώρα", τότε, ναι, μπορείτε να κάνετε την ιδέα σας πράξη και να ελπίζετε σε... καλές business.
ΠΗΓΗ: newsbomb.gr