Κυριακή, 1 Ιουλίου 2012

Πάγωσε η αγορά κλιματιστικών

Μόνο ένας παρατεταμένος καύσωνας τον Ιούλιο μπορεί να βάλει φρένο στην κατρακύλα που έχουν πάρει οι πωλήσεις κλιματιστικών, όπου μέχρι στιγμής - πρώτο εξάμηνο του έτους- σημειώνουν πτώση της τάξεως του 30% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.


Ενδεικτικό του πόσο σημαντικό ρόλο παίζουν οι κλιματικές συνθήκες είναι και το γεγονός ότι πριν από δέκα ημέρες, όταν το θερμόμετρο χτυπούσε 40άρια, οι πωλήσεις κλιματιστικών δεν επηρεάστηκαν από την έλλειψη επαρκούς ρευστότητας των ελληνικών νοικοκυριών και ανέβηκαν στα ύψη.

Ωστόσο, πέρα από τις κλιματικές συνθήκες, οι λόγοι που κρατούν μεγάλη μερίδα του καταναλωτικού κοινού μακριά από την αγορά κλιματιστικών είναι από τη μία η παρατεταμένη ύφεση που έχει ενσκήψει στην οικοδομική δραστηριότητα και από την άλλη η συρρίκνωση του διαθέσιμου εισοδήματος των ελληνικών νοικοκυριών, σε συνδυασμό και με την απροθυμία των τραπεζών όσον αφορά τη χορήγηση νέων καταναλωτικών δανείων.

Επιπλέον και ως αποτέλεσμα αυτών των λόγων, η αγορά στο σύνολό της επηρεάζεται από τη γενικότερη αρνητική ψυχολογία που έχουν οι περισσότεροι από τους καταναλωτές. Πόλεμος προσφορών
Εχοντας απέναντί τους αυτό το άκρως αρνητικό περιβάλλον, τόσο οι αλυσίδες λιανικής πώλησης ηλεκτρικών ειδών, όσο και οι κατασκευαστές κλιματιστικών συσκευών, έχουν επιδοθεί σε πόλεμο προσφορών που αρχίζει από τη δωρεάν εγκατάσταση του κλιματιστικού και το δώρο του ΦΠΑ και φθάνει μέχρι και σε εκπτώσεις της τάξεως του 25%. Μόνο που οι εκπτώσεις αυτές δεν αφορούν όλα τα μοντέλα των κλιματιστικών αλλά- κυρίως- τα μοντέλα νέας τεχνολογίας (inverter).

Κι αυτό όταν η αρνητική ψυχολογία σπρώχνει τους καταναλωτές στην αγορά των φθηνών και απλών κλιματιστικών, οι τιμές των οποίων κυμαίνονται στα 360 ευρώ, έναντι 680 ευρώ που κοστίζει ένα κλιματιστικό inverter 9.000 ΒΤU της ίδιας εταιρείας.

Οπως επισημαίνει ο Τάκης Κόκκαλης, εμπορικός διευθυντής της αλυσίδας Ηλεκτρονική, «η πτώση στην αγορά κλιματιστικών οφείλεται περισσότερο στην κακή ψυχολογία των καταναλωτών και λιγότερο στην αδυναμία τους να χρηματοδοτήσουν οποιαδήποτε αγορά». Από την πλευρά του ο Γιώργος Μπουρλέκας, γενικός διευθυντής της αλυσίδας Εlectronet, αποδίδει την πτώση του τζίρου στην πτώση της οικοδομικής δραστηριότητας αλλά και στα κλειστά για τους περισσότερους καταναλωτές γκισέ των τραπεζών.

Καλή χρονιά το 2009
Βεβαίως δεν μπορεί να αγνοηθεί το γεγονός ότι το 2009 ήταν μια καλή χρονιά για την αγορά κλιματιστικών λόγω της επιδότησης που υπήρχε για την απόσυρση κλιματιστικών παλαιάς τεχνολογίας και την αγορά κλιματιστικών νέας τεχνολογίας.

Τo 2008 πουλήθηκαν 500.000 κλιματιστικά, από τα οποία τα 150.000 ήταν τεχνολογίας inverter και τα υπόλοιπα συμβατικά. Από τα συμβατικά, 80% δεν ήταν ενεργειακής κλάσης Α, αλλά χαμηλότερης. Συνολικά, στη χώρα είναι εγκατεστημένα 7 εκατ. κλιματιστικά, από τα οποία περίπου τα μισά στον οικιακό τομέα, ενώ μόνο 1,5 εκατ. από αυτά είναι ενεργειακής κλάσης Α. Επισημαίνεται ότι τα κλιματιστικά μέχρι 10.000 ΒΤU μπορούν να καλύψουν έναν χώρο 18-20 τετραγωνικών. Οσον αφορά τις τιμές για κλιματιστικά αυτής της εμβέλειας, για ένα καλό κλιματιστικό επώνυμης μάρκας κυμαίνονται στα 280 ευρώ, ενώ η αγορά μέσω Ιντερνετ ρίχνει την τιμή κατά περίπου 30 ευρώ. Πάντως, για τα ίδια μοντέλα της ίδιας εταιρείας οι τιμές διαφοροποιούνται από αλυσίδα σε αλυσίδα και καλό είναι ο καταναλωτής να κάνει έρευνα αγοράς πριν από την τελική επιλογή του.


ΠΗΓΗ google - tanea.gr - syskeves.gr 

ΝΟΩΝ technology

ΝΟΩΝ technology
Χαρά μας να σας εξυπηρετήσουμε.

Οικονομική Εναλλακτική Θέρμανση

ΘΑ ΘΕΛΑΜΕ ΝΑ ΣΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΟΥΜΕ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΙΣ ΚΑΛΥΤΕΡΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΟΤΙ, ΤΑ ΥΛΙΚΑ ΠΟΥ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΕΠΙΣΚΕΥΗ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΜΑΣ ΚΑΙ ΑΦΟΥ ΕΧΟΥΝ ΕΝΗΜΕΡΩΘΕΙ ΟΙ ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ ΤΟΥΣ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΦΙΚΤΗ Η ΕΠΙΣΚΕΥΗ ΤΟΥΣ. ΤΑ ΚΡΑΤΑΜΕ ΤΟ ΠΟΛΥ 6 ΜΗΝΕΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΤΑ ΠΗΓΑΙΝΟΥΜΕ ΓΙΑ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ.ΤΟ ΙΔΙΟ ΙΣΧΥΕΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΥΛΙΚΑ ΠΟΥ ΟΙ ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ ΤΟΥΣ ΔΗΛΩΝΟΥΝ ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ.